sobota, 29 marca 2014

1. Kwiaty o czarnych płatkach


1. Pierwsze wrażenie. 6/10 pkt.
Niebiańskie pola kojarzą mi się bardzo dobrze. Ale na belce nie ma żadnego cytatu. Poszukaj w internecie, najlepiej o miłości. To ci przyciągnie czytelników. 

2. Szata graficzna. 2/10 pkt.
Jest brzydka! Nie ma nic oprócz okropnego tła! 2 punkty ci daje za porządek na blogu. 

3. Treść. 
a) Fabuła, akcja, bohaterowie. 10/10 pkt.
Fabuła bardzo fajna, podobało mi się. Poważnie podeszłaś i profesjonalnie do całego opowiadania. Nic nie dzieje się zbyt szybko ani zbyt wolno. Jeśli chodzi o bohaterów, to polubiłam szczególnie Michaela za to, że nie poddał się mimo tego co się działo w jego życiu. Jest bardzo dzielny i współczuję mu. Inni bohaterowie byli kreowani w dobry sposób. Każdy miał swoją lepsza i gorsza stronę. Ogólnie jest okej, chociaż relacje Michaela i Niko mnie nieco obrzydzały. Jednak toleruję homoseksualizm, więc za to nie odejmuję punktów. W sumie wcale nie odejmę, bo bardzo mi się podoba. 

b) Styl tekstu, opisy. 5/5 pkt.
"– Jesteś pojebany.
– Nie jestem. Też lubisz seks. Tylko nie rozumiem dlaczego nie wtedy, kiedy ja.
– Tak, lubię seks, ale nie, kiedy godzinę wcześniej już cię pieprzyłem.
– To się nie liczy.
– Kurwa. Wyjdź stąd. Chcę się umyć."

ALBO 

"– Michael, ja… – zaczął chłopak, ale Michael przerwał mu szybko. 
– Zamknij się – warknął i rozpiął jego spodnie. Zsunął je trochę razem ze slipkami i dotknął palcami jego penisa. Nie chciał już rozmawiać, to było zbyt męczące, a seks wydawał się bardzo dobrą alternatywą."

Jest trochę ironicznie opisany ale dobrze. Takie akcje były śmieszne, chociaż to mogą czytać małe dzieci!! Dobrze że masz w zakładce ostrzeżenie o homoseksualiźmie! 
Styl? Masz idealny styl. Lekko piszesz, fajnie się czyta i w ogóle. Opisy masz bardzo, bardzo dobre. 

c) Oryginalność. 5/5 pkt.
No jest oryginalnie, bo jest dobrze zrobione opowiadanie i o niespotykanej tematyce. 

4. Poprawność. 5/5 pkt
Nic nie znalazłam. Estetycznie jest i są akapity, jest ładnie i fajnie. 

5. Zakładki i dodatki 4/10 pkt.
Nie podobają mi się. Jest ich mało. Dodatki? Nie masz żadnych. Mogłabyś wrzucić tłumacza albo shoutboxa albo licznik odwiedzin. Punkty za dwie zakładki. 

6. Dodatkowe punkty. 5/5 pkt.
Punkty za pomysłowość.


Razem: 42/60 pkt. Masz ocenę bardzo dobrą. Gdybyś miała ładniejszy szablon pewnie byłaby celująca. Ale opowiadanie masz świetne. Pozdrawiam! ;)))))

1 komentarz:

  1. "Ale na belce nie ma żadnego cytatu. Poszukaj w internecie, najlepiej o miłości." - Śmiechłam. Po co mi cytat na belce? I dlaczego o miłości, skoro opowiadanie nie jest o miłości?

    Co jest brzydkiego w tej szacie graficznej? Brak obrazka to po prostu brak, a nie coś brzydkiego. I nie rozumiem, po co miałby mi być potrzebny ten obrazek, to jakaś konieczność?

    Ocena treści w żaden sposób mi nie pomogła. Przykro mi też, że tak spłyciłaś postać Michaela, bo wcale nie kreowałam go na męczennika, któremu należy tylko współczuć. Oczywiście nie mówię, że w ogóle nie należy mu współczuć, ale nie wiem, do czego się w tym współczuciu odnosisz, bo nie napisałaś w ten ocenie NIC konkretnego. Jedyne, co mogłoby świadczyć o tym, że przeczytałaś to to, że wspominasz o relacji Michaela z Niko. Wszystkie inne uwagi są tak uniwersalne, że kompletnie nic mi nie dają, nie są związane z niczym konkretnym.

    Wytłumacz mi, jaką funkcję pełni tłumacz na blogu, bo kompletnie tego nie rozumiem. Myślisz, że ktoś naprawdę chciałby tłumaczyć opowiadanie translatorem? Sądzisz, że ludzie naprawdę robią tak durne rzeczy?

    Albo shoutbox - po co, skoro każdy może napisać komentarz?

    Licznik odwiedzin też jest niepotrzebny, kiedy ja mam wgląd do szczegółowych statystyk w panelu, a nikt inny nie zwraca na ilość wyświetleń uwagi, bo każdy wie, że to, ile osób weszło na bloga, o niczym nie świadczy, gdyż wiele wejść to wejścia przypadkowe.

    Ocena jest zwyczajnie słabo napisana i kompletnie w niczym mi nie pomogła. Ale dziękuję, jeśli w ogóle przeczytałaś.

    OdpowiedzUsuń